פירוש חלום על מים

פירוש חלום על מים

על פי פרשנויות רבות, מתחום פירוש החלומות ומתחום הפסיכולוגיה, המים בחלום מסמלים את תת המודע שלנו ואת החלקים הנסתרים בנפשנו. כשם שהמים בטבע, נמצאים במאגרים תת קרקעיים ורק חלק מהם עולה לפני השטח, כך גם אותו תת מודע חמקני, מסתתר במעמקי הנפש ונובע רק במקרים הנדירים המתאפשרים לו. פירושי החלומות על מים משתנים על פי סוגי המים ועל פי הדרך שבה הם מופיעים כמו חלום על גשם. הניקיון ואופי הזרימה של המים, העשויים להשתנות מחלום לחלום, מסמלים מצבים נפשיים שונים.

חלום על מים סוערים – חלום על מים סוערים, מרמז על סערה פנימית ועל מצב של אי שקט, נפשי.

חלום על מים שקטים – חלומות על מים שקטים מתייחסים לשקט ושלווה, אולם יחד עם זאת, עשויים לרמוז על פעילות המתרחשת מתחת לפני השטח.

חלום על מים נקיים - חלומות על מים נקיים הם חלומות בעלי אופי חיובי והם קשורים לתחושות נעימות ומהנות.

חלום על מים עכורים – חלומות על מים עכורים הן חלומות המעידים על רגשות שליליים ותחושות לא נעימות.

חלום על שיטפון – חלום על שטף מים פתאומי ורב עוצמה הוא חלום המתייחס להתמודדות עם מצב שלילי או עם גורם מפריע. פרשני חלומות רבים נוטים ליחס חלומות על שיטפון למצבים של אי ודאות המונעים מאיתנו להתקדם בכיוונים הרצויים לנו.

חלום על הצפה - חלום על הצפה של חדר או חלל כלשהו, מרמזים על גורמים שליליים בחיינו, המושכים את תשומת ליבנו ומונעים מאיתנו להגיע להישגים בתחומים החשובים לנו.

חלום על ים – חלומות על ים או על אוקיינוסים, הן חלומות העוסקים בחוסר וודאות בחיינו הים המופיע בחלום מסמל את המאבקים המשמעותיים ביותר בחיינו. למצבו של הים, רגוע או סוער, יש משמעות נוספת לגבי מצבו הנפשי של החולם.