פירוש חלומות לפי קבלה

פירוש חלומות לפי קבלה

הקבלה היא תורת המיסטיקה והסוד היהודית שהשפיעה על תחומים רבים ביהדות. בשנים האחרונות הלכה הקבלה ותפסה מקום של כבוד גם במרקם החיים המודרניים. אנשים רבים ברחבי העולם מצאו בה תשובות לשאלות עמוקות שהעסיקו אותם. הרמב"ם – רבי משה בן מימון שחי ופעל במאה ה- 12 לספירה, חקר לעומק את נושא החלומות והחלימה. כמו חכמי קבלה נוספים, גם הוא התייחס אל החלום כאל אירוע בעל חשיבות בחיי הנפש של האדם. לדברי הרמב"ם כל המידע המגיע אל האדם, מגיע באמצעות החלומות אותם הוא חולם.

סמלים בחלום על פי הקבלה - על פי הקבלה ההקשר של כל אחד מהסמלים העשויים להופיע בחלום, לצד האישיות של החולם ונסיבות של חייו, משפיעים על משמעות הסמלים המופיעים בחום. מפרשי החלומות על פי הקבלה אינם נצמדים למשמעות אחת בלבד של החלום. הופעה של סמלים מסוימים בחלומו כמו חלום על עכברים, של אדם אחד, עשויה להתפשר אחרת לחלוטין בחלומו של אדם אחר, בהתאם למצב בו נמצא החולם.

ביין הסמלים אליהם מתייחס פירוש חלומות לפי קבלה: עצים, בעלי חיים, יסודות ועוד. חלומות שיכילו חיטה ושעורה יהיו בדרך כלל חלומות חיוביים. על פי הקבלה הופעה של שעורה בחלום, מרמזת על הפיכת השלילי לחיובי. המשמעות של הופעת בעלי חיים בחלום קשורה במערכת היחסים המתנהלת איתם במהלך החלום. אם במהלך החלום אנו מובילים את בעל החיים, משמעות הדבר שונה מאשר אם בעל החיים מוביל אותנו. חלום על מאבק מול אריה מעיד על הצלחה במאבק בעוד חלום על שינה לצד אריה מעידה על כך שהאויב יהפוך לאוהב. גם למים לאדמה לאש ולרוח יש משמעויות עמוקות על פי הקבלה. גם המשמעויות הללו משתנות, בהתאם למצבו האישי של כל חולם וחולם.